Stalni postav


Abdevnorova soba

U Abdevnorovoj sobi izložen je teret rimske trgovačke galije iz 4. st. koja je potonula u uvali Duboka na sjevernoj strani otoka Hvara. Do naših dana ostala je sačuvana većina tereta koji je izložen u podrumu palače onako kako su ih zatekli arheolozi na dnu mora.

 

 


Faros

Faros – Faria – Stari Grad

Ispod kuća i ulica povijesne jezgre Staroga Grada skrivaju se brojni arheološki ostaci koji svjedoče o višetisućljetnom životu na ovom prostoru. Upravo su ovdje 384. g.pr.Kr. Grci s egejskog otoka Parosa osnovali koloniju Faros. Ova izložba priča priču o ranoj povijesti ovoga grada, od prapovijesti do kasne antike.

 

 


Salon Gelineo Bervaldi

18. i 19. stoljeće vrijeme je novog uspona Staroga Grada. Dva su dominantna sloja bogatog građanstva koje preobražava Stari Grad tih stoljeća: veleposjednici i brodari/kapetani. Salon Gelineo Bervaldi iz 18./19. st. pripadao je ovoj uglednoj starogradskoj veleposjedničkoj obitelji.

 

 


Kapetanska soba

Kapetanska soba evocira najsjajnije razdoblje građanskog, preporodnog Staroga Grada u drugoj polovici 19. stoljeća, kada je brodarstvo Staroga Grada cvalo. To je vrijeme velikih jedrenjaka u starogradskoj luci, ribarskih i trgovačkih operacija Starograđana i drugih Hvarana po Sredozemlju (otok Lampedusa, Tunis, Portugal), mješavine jezika koji su se mogli čuti na starogradskoj rivi.

 

 


Juraj Plančić i Bartol Petrić

Slikari Juraj Plančić i Bartol Petrić obilježili su Stari Grad. Juraj Plančić (Stari Grad, 1899. – Pariz, 1930) kao da je slutio brzi kraj, grozničavo je u tri godine pariškog života naslikao brojna ulja. Putenost njegovih žena, radost mornara i ribara opijenih vinom, životnost riba, mačaka, pasa i kokoši u arkadijskim predjelima, rascvjetani bajami te vedro plavetnilo i zlato neba ničim ne odaju stvarnu životnu dramu mladog, doslovno gladnog slikara u Parizu. Bartol Petrić (Stari Grad, 1899. – Split, 1974.) rano se vratio u dalmatinsku provinciju što je ovog darovitog slikara usporilo u razvoju i uputilo ga na koloristička i crtačka, pomalo konvencionalna, opisivanja dalmatinskog kraja. Njegov se opus još istražuje, ali već sada Muzej posjeduje neke od najljepših ikad naslikanih veduta Staroga Grada.