Arhiva izložbi



2016 .::. 2015 .::. 2014 .::. 2013 .::. 2012 .::.
2011 .::. 2010 .::. 2009 .::. 2008 .::. 2007


2016

Lica FarosaLICA FAROSA
9. rujna 2016. – 31. srpnja 2017.

Autorica izložbe: Sara Popović
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović
Fotografije: Bojan Brecelj, Andrea Devlahović

Arheološko nalazište oko crkve sv. Ivana – Remete vrt u Starome Gradu dugi niz godina istraživalo Konzervatorski odjel u Splitu. Nakon petogodišnje stanke, 2008. godine nalazište je po službenoj dužnosti preuzeo novoosnovani Muzej Staroga Grada i već sljedeće godine započeo istraživanja s ciljem interpretacije i prezentacije nalazišta.

Vršiti iskopavanja na ovako kompleksnom nalazištu, koje je gotovo u cijelosti već ranije istraženo, vrlo je nezahvalno. To nije samo pokušaj razumijevanja istrgnutih stranica pojedinih perioda već rekonstrukcija čitave radnje knjige od koje je ostalo jedva zadnje poglavlje. Na početku ništa nije bilo jasno, a nije bilo mjesta za greške. Za rekonstrukciju priče bilo nam je potrebno 8 kampanja istraživanja kroz 5 godina. Od visokih vrućina do poplavljenih iskopa zimi, detaljnog čišćenja skeleta do grubih poslova prenošenja ogromnih kamenih blokova, pranja i pregledavanja tona sitnih ulomaka keramike i snimljenih milijun točaka totalnom stanicom, s puno smijeha, katkad i nervoze, ali uvijek dobro odrađenog posla – ovo je priča o uspjehu.


JAGODA BUIĆ: CRTEŽI, GVAŠEVI, BRODOVI 2015./2016.
6. – 30. rujna 2016.

Autorica izložbe: Jagoda Buić
Koordinatori izložbe: Luka Jerković, Vilma Stojković

Predstaviti Jagodu Buić ne bi bilo lako ni u mnogo većem prostoru ni koristeći radove u raznim tehnikama u kojima se okušala i uspješno dokazala. Svjetski afirmirana i poznata kao umjetnica što je obnovila umijeće tapiserije i dala mu suvremen i plastički suveren kreativni izraz, ona je ništa manje znana kao kostimografkinja i scenografkinja, pa i kao kazališna redateljica koja vremensko-glazbenu dimenziju scenske radnje usko povezuje s kompleksnim prostornim doživljajem. Najbolje bi bilo kazati kako je Jagoda Buić izrazito originalna stvaralačka pojava sa cjelovitim likovnim osjećajem i darovitošću, te s odgovarajućom naobrazbom i iskustvom, stečenima i provjerenima na raznim stranama, dokazanima i potvrđenima diljem zemaljske kugle.

Jagoda Buić dolazi u Stari grad kao u jedan od svojih zavičaja, u mjesto svojih predaka i (obiteljskih i inih) prijatelja. Predstavlja se radovima nevelikih dimenzija i skromnijih tehnika, ali radovima primjerenoga sredozemnog nadahnuća i odgovarajućega kreativnog intenziteta. I u manjim formatima i nepretencioznijim zahvatima potvrđuje svoju veličinu.

Uvodni esej napisao je akademik Tonko Maroević.


Jadranka Fatur: Izbor radova 1972.-2016.JADRANKA FATUR: IZBOR RADOVA 1972.-2016.
1. – 31. kolovoza 2016.

Kustos: Tonko Maroević
Fotografije: Bojan Brecelj
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Jadranka Fatur je i podrijetlom i djelom u velikoj mjeri vezana za otok Hvar, za starogradsko područje, a posebno za zavičajnu Rudinu u kojoj je provela mnoge značajne trenutke i doživjela bitna formativna iskustva. Toj emotivnoj baštini i slojevitosti iskonskoga življenja odužila se kao spisateljica, objavivši čak tri knjige nadahnute rudinskim ambijentima i ljudima. Međutim, Jadranka Fatur je ponajprije i po školovanju slikarica, akademska likovna umjetnica s nemalim stažom i zasluženim priznanjima. Nije prečesto samostalno izlagala – dvadesetak puta u preko četiri desetljeća djelovanja (čak s jednim punim desetljećem posta i pauze pokazivanja) – ali je na kolektivnim, panoramskim, problemskim, antologijskim i reprezentativnim izložbama u zemlji i inozemstvu stekla znatan ugled i status.

Izborom vrijednih ostvarenja u raznim tehnikama i iz raznih razdoblja Jadranka Fatur se obraća starogradskoj publici kao zrela slikarska osobnost s pokrićem povijesne uloge i svježom potvrdom najnovijih, aktualnih likovnih dometa.

Uvodni esej napisao je akademik Tonko Maroević.


HVAR/ UNESCOV otok
Bruxelles, Europski parlament, dvorana Yehudi Menuhin, 4. – 11. travnja 2016.
Zagreb, Arheološki muzej, 10. – 28. svibnja 2016.
Stari Grad, Muzej Staroga Grada, 8. lipnja – 5. srpnja 2016.
Jelsa, Muzej općine Jelsa, 7. – 20. srpnja 2016.
Hvar, Loggia, 14. – 22. rujna 2016.

Autori: Aldo Čavić, Andrea Devlahović, Marija Plenković, Vilma Stojković
Fotografije: Bojan Brecelj, Stipe Surać, Marko Vodanović
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Fotografsku izložbu Hvar/UNESCOv otok Muzej Staroga Grada organizirao je uz pomoć tri fotografa, a njome se želi pokazati svo bogatstvo otoka Hvara, otoka koji se uistinu može nazvati UNESCOvim otokom. Uz Starogradsko polje i povijesnu jezgru Staroga Grada koji su upisani na UNESCOvu Listu svjetske materijalne baštine, pod zaštitom UNESCOa su i dva izvorna hvarska nematerijalna fenomena – procesija Za križen i Čipka od agave hvarskih benediktinki te zajednička baština mediteranske prehrane i klapske pjesme.


Tekuća arheološka istraživanja u Hrvatskoj 2016.TEKUĆA ARHEOLOŠKA ISTRAŽIVANJA U HRVATSKOJ
19. – 23. travnja 2016.

Organizatori: Arheološki muzej u Zagrebu, Muzej Staroga Grada, Agencija za upravljanje Starogradskim poljem
Autori: Sanjin Mihelić, Jacqueline Balen

Putujuća izložba predstavlja plakate na kojima su predstavljena arheološka istraživanja na raznim arheološkim lokalitetima diljem Hrvatske.


Obitelj Biankini - preporoditelji i dobročiniteljiOBITELJ BIANKINI: PREPORODITELJI I DOBROČINITELJI
29. siječnja – 31. ožujka 2016.

Autori: Aldo Čavić, Andrea Devlahović, Mladen Domazet, Marija Plenković, Vilma Stojković
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Muzej Staroga Grada nekada je bio dom složne i radišne obitelji Biankini. Otac Juraj i majka Cvita imali su sedmero djece. Braća Biankini posebno su značajna te su imali veliki utjecaj na razvoj grada. Najstariji od njih, Dinko, preuzeo je pomorsku tradiciju obitelji te je postao kapetan. Aktivno se bavio politikom te početkom dvadesetog stoljeća obnaša dužnost gradonačelnika Starog Grada. Petar, agronom, napisao je i tiskao prvi hortikulturni priručnik na hrvatskom jeziku “O uzgoju i njegovanju cvieća, uresnog grmlja i drveća”. Uređuje obiteljski perivoj Jurjevac i gradski park Vorbu. Liječnik Ante bio je profesor kirurgije na Sveučilištu Northwestern u Chicagu. Tijekom Prvog svjetskog rata sudjelovao je aktivno u iseljeničkoj hrvatskoj politici, te postaje predsjednik Jugoslavenskog narodnog vijeća u Washingtonu. Najpoznatiji od braće, svećenik Juraj, bio je istaknuti dalmatinski političar, narodni prvak, poslanik u Carevinskom vijeću u Beču i dugogodišnji urednik Narodnog Lista u Zadru. Reprezentativnu palaču koju su sagradili, danas Muzej Staroga Grada, kasnije poklanjaju gradu, a izložbom o obitelji vraćamo barem dio onoga čime su nas zadužili.


2015

Ivana Petan: Iz početkaIVANA PETAN: IZ POČETKA
7. – 31. kolovoza 2015.

Autorica likovnog postava: Ivana Petan
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Njedra zemlje, tulipani i otvorene, rasprsnute sjemenke su njene posljednje teme kojima se već duže bavi, pa su dvije keramičke instalacije u Muzeju Staroga Grada sasvim prirodan slijed. S njima – jednom u vanjskom prostoru vrta i drugom u unutarnjem prostoru muzeja, Ivana Petan je na neki način pokazala nevidljivu, a nerazdruživu povezanost dimenzija koje inače stoje nepovezano jedna nasuprot drugoj.

Uvodni esej o radu Ivane Petan napisao je Bojan Brecelj.


Miša Jelnikar: NakitMIŠA JELNIKAR: NAKIT
7. – 31. kolovoza 2015.

Autor stručne koncepcije: Aldo Čavić
Autori likovnog postava: Miša Jelnikar, Viktor Popović, Aldo Čavić, Vilma Stojković, Andrea Devlahović
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Izložba suvremenog nakita Miše Jelnikar (Ljubljana, 1945.), istaknute i nagrađivane umjetnice međunarodnog ugleda bila je po mnogo čemu specifična izložba za Muzej Staroga Grada.

Njezin nakit oblikovan u srebru modernistički je stiliziran do osnovnih geometrijskih oblika, a njegova se modernost blisko sljubljuje s jednostavnošću i posnošću prapovijesne ili srednjovjekovne oblikovnosti. Suvremeni nakit inspiriran starim oblicima ukazuje na forme koje su vječne i nepodložne umjetničkim modama i mijenama, poput spirale, elipse ili kruga.

Uvodni esej o nakitu Miše Jelnikar napisao je dr.sc. Vinko Srhoj, profesor na Odsjeku za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zadru.


Viktor Popović: Bez naziva [Arhiv ST3]VIKTOR POPOVIĆ: BEZ NAZIVA [ARHIV ST3]
16. srpnja – 2. kolovoza 2015.

Autor likovnog postava: Viktor Popović

Samostalna izložba Viktora Popovića u Galeriji Juraj Plančić Muzeja Staroga Grada nastavak je svakogodišnjeg predstavljanja suvremenih hrvatskih umjetnika tijekom ljetne sezone građanima i turistima otoka Hvara.

Viktor Popović je, stvarajući gotovo ambijentalnu situaciju, izložbene zidove galerije prekrio digitalnim ispisom fotografije uništene makete prvonagrađenog natječajnog rada projekta za Split 3 iz 1968./69. godine. Na novo definiranu podlogu Popović aplicira radove – objekte kojima detaljnije razrađuje osnovni motiv. Ponovno kao podlogu svakog objekta koristi digitalni ispis arhivske fotografije, no ovoga puta je riječ o maketi samo jednog segmenta projekta – današnje Ulice Ruđera Boškovića u Splitu. Na fotografije aplicira izometrijski crtež geometrijskih tijela sačinjen od grafitnih štapića koji se izvorno koriste kao ulošci za tehničke olovke. Odabirom grafita kao osnovnog crtačkog materijala gradi poveznicu s kreativnim procesom nastanka, kako arhitektonskog, tako i umjetničkog projekta. Nastali objekt je svojevrstan hibrid fotografije, crteža i reljefa koji, bez obzira poznavali mi pozadinsku priču projekta ili ne, jasno komunicira temeljnu Popovićevu ideju, a to je kreativni proces neovisno u kojem se mediju on materijalizirao.

Uvodni esej napisala je Jasminka Babić, viša kustosica Galerije umjetnina u Splitu.


Dino Lučić-Lavčević: IzložbaDINO LUČIĆ-LAVČEVIĆ: IZLOŽBA
30. siječnja 2015.

Autorica likovnog postava: Vilma Stojković

Izložbom je predstavljen mladi starogradski fotograf (i pjesnik) Dino Lučić-Lavčević s ciklusom crno-bijelih fotografija printanih na platnu.

“…čini mi se da je fotograf Petar Dabac reka da mu je fotografija sloboda i da ga pravila baš i ne zanimoju, e tako je tuo otprilike i meni, goli užitak, savršena je za uteć. Oprema je skromna, znanje isto. Jude izbjegavam snimat, ne jer ih ne volin, nego ne nahodin gušta kako u slikanju sitnicih.
Volin da je sve jednostavno i da ni opterećeno emocijon. Volin i da ni filozofije. Naravno da okinen i ljepuškasti motiv kad mi se ukože, ali tuo ni muoj parvi izbor. Ne volin kad ne mogu spat, evo kako sad, iskoristi son tu okolnost i napiso valjda sve ča bin eventualno iti reč. Tuo je tuo, do son sve
od sebe…”


Bojan Brecelj: Prvi danBOJAN BRECELJ: PRVI DAN
30. siječnja 2015.

Selffishstudio je posebna instalacija koju je ljubljanski fotograf Bojan Brecelj konstruirao za autoportretiranje. Osoba promatra sebe u ogledalu i aktivira kameru (smještenu iza ogledala) u trenutku koji ona/on odredi. Postupak portretiranja “bez fotografa” daje jedinstvene rezultate, što je odraz kreativnosti i bića otvorenog srca.

Selffish projekt kroz niz manjih projekata od 2009. do 2014. razvija priču o identitetu ljudi i prostora kojeg predstavljaju “više autora”. Svatko tko surađuje i kreira svoj autoportret (i ispriča svoju priču koja se veže na određenu temu) je autor projekta.

Instalacijom studija u muzeju namjera je stvoriti poseban zapis posjetitelja događanja otvorenog muzeja u Noći muzeja 2015. u Starome Gradu, a također predstavlja i početak upoznavanja za nastavak rada na projektu kojeg je autor nazvao “SEDAM dana”.


2014

Iva-Matija Bitanga i Leo Vukelić: Zimski periodIVA-MATIJA BITANGA I LEO VUKELIĆ: ZIMSKI PERIOD
27. rujna – 15. listopada 2014.

Autori postava: Iva-Matija Bitanga i Leo Vukelić

Zimski period izložba je radova Ive-Matije Bitange i Lea Vukelića nastalih u razdoblju od listopada 2013. do svibnja 2014. godine, a sastoji se od crteža, akvarela i akrila na platnu različitih dimenzija i više posebnih pošiljaka.

“U proteklom periodu zime 2013./2014. netom nastale radove slali smo poštom u Muzej Staroga Grada pod pretpostavkom da je muzej u tom periodu zatvoren za javnost. Zapravo ja, Leo, sam ih slao poštom, a Iva je koristila usluge Tisak paketa. Željeli smo u tom, nama jako intenzivnom periodu godine, podijeliti naša intenzivna razmišljanja o umjetnosti s Aldom, ravnateljem Muzeja Staroga Grada vjerujući da je on tijekom zimskog perioda malo manje opterećen poslom. Ja, Leo, sam bio jako predan samozadanom poslu, dok je Iva radove slala puno neredovitije. Trudio sam se stvoriti neki svakodnevni zimski dnevnik života (sa) umjetnosti, dok ga je Iva razlagala. Vjerojatno je bila iskrenija od mene. S troje djece nije baš lako razmišljati o umjetnosti.” (Leo Vukelić)


Stari Grad u vrijeme Prvog svjetskog rata (1914. – 1918.) i talijanske okupacije (1918. – 1921.)STARI GRAD NA OTOKU HVARU TIJEKOM PRVOG SVJETSKOG RATA (1914. – 1918.) I TALIJANSKE OKUPACIJE (1918. – 1921.) – ZAPISI IZ VREMENA
Stari Grad, Muzej Staroga Grada 20. kolovoza – 20. rujna 2014.
Split, Državni arhiv 9. – 16. lipnja 2015.

Autori stručne koncepcije: Aldo Čavić, Mladen Domazet, Vilma Stojković
Autor likovnog postava: Viktor Popović
Autorice zvučne podloge: Ksenija Ladić i Maja Žarković
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Izložba je realizirana nakon višegodišnjeg istraživanja i prikupljanja slikovnog materijala i dokumenata iz vremena Prvog svjetskog rata. U istraživanju su sudjelovali kustosi Muzeja Staroga Grada Vilma Stojković i Aldo Čavić i dr. sc. Mladen Domazet, profesor na Odsjeku povijesti Filozofskog fakulteta u Splitu, koji su ujedno i autori izložbe. Tijekom istraživanja sakupljen je obiman materijal koji je digitaliziran i pohranjen u digitalnu arhivu Muzeja Staroga Grada.

Na izložbi je prikazan samo izbor iz ovako skupljenog materijala, onaj dio koji je ilustrirao svakodnevicu otočnog gradića u vrijeme Prvog svjetskog rata i poslijeratne talijanske okupacije (1918.-1921.). U katalogu izložbe objavljena je i kronologija rata na ovom prostoru koju je napisao onodobni svjedok događaja, pisac i učitelj Petar Kuničić.

Izložbom se Muzej Staroga Grada uključio u nacionalni Program obilježavanja stogodišnjice Prvoga svjetskog rata.


Josip Makjanić, samouki hvarski kiparJOSIP MAKJANIĆ, SAMOUKI KIPAR S POČETKA 20. STOLJEĆA
11. srpnja – 16. kolovoza 2014.

Autori stručne koncepcije: Aldo Čavić i Vinko Srhoj
Autor likovnog postava: Viktor Popović
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Josip Makjanić, samouki kipar iz Svirača na Hvaru, rođen je 1837. godine. Tek u kasnim godinama, na tragu mladalačkih želja, a već u dubokoj starosti, počeo je kipariti. Paradoksalno je da Makjanić svoje kipove izrađuje u 20. stoljeću nakon što je većinu životnog vijeka ostavio za sobom u prethodnom, prehranjujući obitelj radom na zemlji.

Makjanićev opus uglavnom je vezan za sakralne motive koje je viđao u hvarskim crkvama, ali i za portrete bližnjih, a sva su djela, kako i sam spominje, tesana britvom u drvu masline i relativno malih dimenzija do pola metra visine.

Na izložbi su predstavljeni svi danas dostupni (sačuvani?) njegovi radovi, koji se čuvaju u rodnoj kući u Svirčima, kod njegovog praunuka. Ukupno su izložena 22 rada, od kojih su 5 kompozicije od više skulptura (Posljednja večera od 20 skulptura, Našašće križa od 11, Dva anđela od 2, Sv. Mihovil i javal od 3 i Propeti Isus od 3 skulpture).

Likovni postav, kao i vizualni identitet izložbe napravio je Viktor Popović, izv. prof. na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Studijski tekst o Makjaniću za katalog napisao je prof. dr. sc. Vinko Srhoj s Odjela za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zadru.


ANTUN BORIS ŠVALJEK I JÁNOS ERDÖS
ZOLTÁN BACHMAN

8. – 12. lipnja 2014.

Autori stručne koncepcije: János Erdös, Zoltán Bachmann

U sklopu Mađarsko-hrvatskih dana kulture u Starome Gradu („Adriai-Tenger-Panonsko more“), koji su se odvijali od 8. do 12. lipnja u Muzeju Staroga Grada postavljene su dvije izložbe: izložba umjetničkih radova hrvatskog slikara Antuna Borisa Švaljeka i mađarskog slikara Jánosa Erdösa, te modeli zavjetnih hrvatskih crkava mađarskog arhitekta Zoltána Bachmanna.


Križi u muzejuKRIŽI U MUZEJU
31. siječnja 2014.

Autorice postava: Andrea Devlahović, Vilma Stojković

Na izložbi postavljenoj u sklopu manifestacije Noć muzeja predstavljeno je restaurirano drveno raspelo iz kapele Sv. Križa u Starome Gradu (15. st.) koje je restaurirano u radionici Muzeja Staroga Grada i kameni križ oltarne ograde ranokršćanske crkve Sv. Ivana (5./6. st.) pronađen tijekom arheoloških istraživanja Muzeja Staroga Grada na lokalitetu Remete vrt. Uz križe izloženi su posteri na kojima je prikazan rad na restauraciji drvenog raspela i arheološko istraživanje i interpretacija ranokršćanskog križa.


2013

Slavica Baranović Justinberg: Nagovještaji bićaSLAVICA BARANOVIĆ JUSTINBERG: NAGOVJEŠTAJI BIĆA
14. – 28. rujna 2013.

Autorica likovnog postava: Vilma Stojković

Izložba crteža – portreta hrvatskih književnika i velikana.


Crteži i dokumenti iz donirane ostavštine Bartola PetrićaCRTEŽI I DOKUMENTI IZ DONIRANE OSTAVŠTINE BARTOLA PETRIĆA
13. kolovoza – 13. rujna 2013.

Autor stručne koncepcije: Aldo Čavić
Autori likovnog postava: Aldo Čavić i Vilma Stojković
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Galeriju Juraj Plančić osnovao je slikar Bartol Petrić 1963. godine. Iz ove galerije umjetnina nastao je Muzej Staroga Grada, kojemu je priređivanje umjetničkih izložbi i dalje bitna djelatnost. Povodom 50-e godišnjice osnutka galerije izloženi su prvi put donirani crteži osnivača galerije Bartola Petrića iz dvadesetih godina 20. st. te dokumenti vezani uz život Bartola Petrića i osnutak galerije.


Davor Sanvincenti: Solfeggio for color harmoniesDAVOR SANVINCENTI: SOLFEGGIO FOR COLOR HARMONIES
20. srpnja – 10. kolovoza 2013.

Likovni postav: Davor Sanvincenti
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Audiovizualna instalacija Solfeggio for Color Harmonies razvija se i nastaje kao studija za osjetila, studija za aktivaciju ljudskih stanja kroz određene audiovizualne valne frekvencije. U svojoj sintezi rad se dotiče polja muzikoterapije i neuroznanosti. Zamišljen je i napravljen prema akustično-prostornim specifičnostima ove galerije. U ovakvom ambijentu velikih dimenzija, “obojeni zid” i zvučne frekvencije jačaju svoju rezonantnu moć te na taj način pogoduju fenomenologiji doživljaja.
Vizualni zapis koji nastaje iz crne boje i u 60 minuta u istoj završava, čini prijelaz kroz cjelokupni optički prozor i izlaže posjetitelja punom spektru vidljivog svjetla. Zvučna kompozicija u 60 minuta koristi numerički odnos u Solfeggio frekvencijama te sinestezira isti prema odnosu boja. Posjetitelj je pozvan u samo središte rada, kao aktivna prisutnost u prostoru i vremenu.


Kineska likovna naivaKINESKA LIKOVNA NAIVA
1. – 30. svibnja 2013.

Autorica likovnog postava: Vilma Stojković

Izložba je postavljena u suradnji s Hrvatsko-kineskim društvom iz Zagreba. Autori su
umjetnici iz južnog dijela Kine. Slike su rađene na podlozi od posebno tvrdog papira čija su osnova prešane vunene niti ili na svili od rižinih niti.


Inspiracija Bartol PetrićINSPIRACIJA BARTOL PETRIĆ
25. siječnja 2013.

Autorica likovnog postava: Vilma Stojković

Na izložbi su predstavljeni crteži i akvareli djece koja su pohađala muzejsku radionicu na kojoj su radili na temu starogradskog slikara Bartola Petrića, čije su slike izložene u stalnom postavu muzeja.


2012

ing. Vanja Žanko - Vinarija u Starome Gradu od 1948. do 1960.ing. Vanja Žanko: VINARIJA U STAROME GRADU OD 1948. DO 1960.
14. kolovoza – 14. rujna 2012.

Autor stručne koncepcije: Aldo Čavić
Autori likovnog postava: Aldo Čavić, Vilma Stojković
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Vinarija u Starome Gradu, arhitektonski vrijedna građevina, jedan od najljepših primjera industrijske arhitekture iz vremena poslijeratne obnove, bila je u vrijeme otvaranja najsuvremenija vinarija na području Hrvatske. Ideja o gradnji vinarije, kao i nadzor i usmjeravanje izgradnje, bili su autorsko djelo agronoma Vanje Žanka, prijeratnog pariškog studenta, široko obrazovanog inženjera, s izrazitim talentom za fotografiju i film.
Izložba fotografija Vanje Žanka prati razdoblje gradnje vinarije, kao i prvih prerada grožđa u novootvorenoj vinariji. Vremenski raspon je od 1948. do 1960. kada je u potpunosti dovršena njegova vizija. Duh poleta i poslijeratnog optimizma progovara na ovim fotografijama.
Dokumentarni film o Starome Gradu i otoku Hvaru iz kraja 50-ih godina 20. st. istog autora, koji prati izložbu, vrijedan je etnografski zapis o životu otoka prije masovnog turizma.


Zoran Tadić: FantazamZORAN TADIĆ: FANTAZAM
1. – 12. kolovoza 2012.

Autori likovnog postava: Zoran Tadić, Marko Vodanović, Mejra Mujičić
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Izložba skulptura Zorana Tadića bila je presjek kroz desetogodišnji rad ovog samoukog, talentiranog starogradskog umjetnika.


OBNOVA ZVONIKA ŽUPNE CRKVE SV. STJEPANA U STAROME GRADU
Zvonik župne crkve Sv. Stjepana
1. travnja – 13. lipnja 2012.

Autori stručne koncepcije: Vilma Stojković, Aldo Čavić, Ivica Huljev
Autori likovnog postava: Vilma Stojković, Marko Vodanović

Fotografijama radova, stanja prije i nakon obnove zvonika, prikazan je složeni višegodišnji postupak i veliki napor lokalne zajednice da se obnovi zvonik župne crkve Sv. Stjepana.


Mario Marinov: U početku bijaše RiječMARIO ROKO MARINOV: U POČETKU BIJAŠE RIJEČ
31. ožujka – 10. travnja 2012.

Autori likovnog postava: Vilma Stojković, Aldo Čavić, Mario Roko Marinov

Stvaranje svijeta po biblijskom predlošku tema je ciklusa od 20 ulja na platnu, koja je fra Mario Roko Marinov stvarao kroz nekoliko godina u Dominikanskom samostanu u Starome Gradu.


Marko Šepl: PejzažiMARKO ŠEPL: PEJZAŽI
27. siječnja – 15. veljače 2012.

Autor likovnog postava: Marko Šepl


VODU DAJ – STOLJEĆE VATROGASTVA U STAROME GRADU
27. siječnja – 29. veljače 2012.

Autorica stručne koncepcije: Vilma Stojković
Autori likovnog postava: Vilma Stojković, Antonio Škarpa
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Stoljeće organiziranog djelovanja vatrogasaca u Starome Gradu predstavljeno je dokumentima i fotografijama koje svjedoče o radu vatrogasaca. Izložena je i stara vatrogasna pumpa, koja je za ovu priliku uređena, a neki dijelovi pumpe su i restaurirani. Uz izložbu se prikazivao isječak iz serije “Naše malo misto” u kojem se vidi rad ove pumpe i vježba vatrogasaca u Starome Gradu.


2011

Zvonimir Maršić, Damian Nenadić: NeboZVONIMIR MARŠIĆ, DAMIAN NENADIĆ: NEBO
30. kolovoza – 15. rujna 2011.

Autori postava: Zvonimir Maršić, Damian Nenadić


Marko Šepl: FiguraMARKO ŠEPL: FIGURA
20. srpnja – 5. kolovoza 2011.

Autor likovnog postava: Marko Šepl

Naziv izložbe “Figura” samo po sebi odaje sveukupni koncept izloženih radova. Kroz autorov interes i studiju antropozofije, na površinu je isplivalo njeno pravo lice. Osim dvije instalacije “Dio sono Io” te “Creazione I” postavljeni su i radovi koji su nastali u suradnji s dva dječaka vezana uz kolica.


Retrospektiva projekta zaštite suhozidnog graditeljskog umijeća 2001-2011RETROSPEKTIVA PROJEKTA ZAŠTITE SUHOZIDNOG GRADITELJSKOG UMIJEĆA 2001-2011
6. – 16. srpnja 2011.

Autor likovnog postava: udruga Dragodid


Marko VodanovićMARKO VODANOVIĆ
28. siječnja – 8. veljače 2011.

Druga samostalna izložba starogradskog umjetnika Marka Vodanovića.


2010

Damian Nenadić: MaticaDAMIAN NENADIĆ: MATICA
28. rujna – 15. listopada 2010.

Autori likovnog postava: Damian Nenadić, Aldo Čavić, Marko Vodanović
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Damian Nenadić na svojoj prvoj samostalnoj izložbi, u ciklusu fotografija pod nazivom “Matica”, povezao je dvije strane svoje ličnosti: fotografa i biologa. Na deset izloženih fotografija zabilježio je svoj akt u pejzažu. Autoru je bitno svjetlo, te nastoji uhvatiti prirodu u točno određenim trenutcima dana. Ova serija fotografija nastala je u razdoblju od proljeća 2008. do ljeta 2009. godine.


2009

Miran Erič: Paleolitičko lovačko oružjePALEOLITIČKO LOVAČKO ORUŽJE
1. – 10. kolovoza 2009.

Autor stručne koncepcije: Miran Erič
Autori likovnog postava: Aldo Čavić, Miran Erič

Drveni vršak koplja od tise iz vremena paleolitika pronašao je na dnu rijeke Ljubljanice kod Vrhnike na Ljubljanskom barju u rujnu 2008. godine autor izložbe Miran Erič. Na ovoj maloj izložbi predstavljen je 3D model vrška koplja u staklenoj kocki, zatim gipsani odljev vrška, te dva panoa koja govore o pronalasku i konzervaciji ovog raritetnog nalaza starog oko 25.000 godina.


Jelena Dabić: AkvareliJELENA DABIĆ: AKVARELI
Galerija Sv. Jeronim
2. – 12. kolovoza 2009.


2008

Ukiyo-e / slike plutajućeg svijetaUKIYO-E / SLIKE PLUTAJUĆEG SVIJETA
10. kolovoza – 10. listopada 2008.

Autor stručne koncepcije: Aldo Čavić
Autor likovnog postava: Viktor Popović
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Izložba japanskih drvoreza iz 19. stoljeća, koji su u vlasništvu povjesničara umjetnosti Konstantina Akinshe iz Ukrajine, inače ljetnog stanovnika Staroga Grada. Radi se o sedamnaest originalnih japanskih drvoreza, čiji su autori osmorica japanskih umjetnika iz Edo perioda (1600.-1867.). Japanski drvorezi su intenzivno kolali prostorima zapadne civilizacije tijekom druge polovice 19. stoljeća, snažno su utjecali na impresioniste, bečku secesiju i dizajn plakata, te su ključni element za razumijevanje razvoja moderne zapadne umjetnosti. U ovoj maloj kolekciji zastupljeni su neki od najznačajnijih umjetnika tog perioda: Kunisada (1768.-1864.), Hiroshige (1797.-1858.), Utamaro (1753.-1806.) itd.


Mejra Mujičić: Intima 98MEJRA MUJIČIĆ: INTIMA 98
10. kolovoza 2008.

Audio-vizualna instalacija


MARIO HLAČA: SVJETLOPIS ZVUKA
Galerija Sv. Jeronim
28. kolovoza – 11. rujna 2008.

Autor likovnog postava: Mario Hlača


Josip Ušaj: Ovdje i onamoJOSIP UŠAJ: OVDJE I ONAMO
Galerija Sv. Jeronim
4. – 25. kolovoza 2008.

Autori likovnog postava: Josip Ušaj, Aldo Čavić


2007

Dalibor Stošić: Mali radoviDALIBOR STOŠIĆ: MALI RADOVI
14. kolovoza – 1. listopada 2007.

Autori stručne koncepcije: Vinko Srhoj i Aldo Čavić
Autori likovnog postava: Vinko Srhoj, Jasminka Poklečki Stošić, Dalibor Stošić
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Iako je na prvi pogled ova izložba bila zbir malih formata, već na drugi pogled je jasno da u Stošićevom kiparstvu dimenzije ne igraju neku prevažnu ulogu, odnosno da i u malim formatima kipar ne odustaje od monumentalnog dojma (V. Srhoj, iz predgovora), te je stoga izložba pokazala sva bitna obilježja kipareva dosadašnjeg opusa.


Vera Kovačić: KeramoskulpturaVERA KOVAČIĆ: KERAMOSKULPTURA
17. srpnja – 10. kolovoza 2007.

Autori stručne koncepcije: Vinko Srhoj, Aldo Čavić
Autori likovnog postava: Vera Kovačić, Duško Kovačić
Grafičko oblikovanje: Viktor Popović

Izložba ove umjetnice, prije svega keramičarke, koja na Hvaru živi i stvara već više od 30 godina, imala je karakter male retrospektive ili nacrta za retrospekciju, kako ju je nazvao autor predgovora i suautor izložbe dr. Vinko Srhoj. Prevladavali su ipak radovi iz ciklusa Dubinski let, ciklusa koji je jedan od najjezgrovitijih i najpročišćenijih autorskih doprinosa Vere Kovačić (V. Srhoj, iz predgovora).